Základná škola Márie Rázusovej – Martákovej
Nábrežie 4.apríla 1936/23
Liptovský Mikuláš 031 01
Dodatok č. 2
k Školskému poriadku platnému od 14. 09. 2022
Školský poriadok sa dopĺňa:
A. Organizácia školského roku sa dopĺňa vetou nasledovne:
Školský rok sa začína 1. septembra.
Sa dopĺňa bodom č. 8:
Ak majú žiaci vyučovanie mimo svojej kmeňovej triedy (telocvičňa, odborná učebňa, jazykové laboratórium, iná trieda, školský areál a pod.) sú povinní zanechať triedu čistú po každom jej opustení počas dňa. Sú povinní odložiť si svoje školské potreby, všetky osobné veci vrátane desiaty a jej zvyškov do tašky a tašku odložiť na miesto určené triednym učiteľom.
Týždenníci sú zodpovední za čistú tabuľu a priestor triedy.
Školská psychologička
- zabezpečuje jednorazovú alebo pravidelnú individuálnu či skupinovú psychologickú intervenciu v podmienkach školy
- realizuje orientačnú diagnostiku, monitoruje vývinové riziká u žiakov
- uskutočňuje konzultačnú činnosť
- poskytuje poradenstvo žiakom, rodičom, pedagogickým zamestnancom
- realizuje adaptačné aktivity v triedach
- realizuje preventívne činnosti/programy
4.) V Kapitole XV. Základné práva a povinnosti rodičov a verejnosti školskej komunity
„Rodič má právo: sa pojem „integrovanie“ nahrádza slovným spojením - „ na poskytovanie podporných opatrení pre svoje dieťaťa“
Rodič je povinný: odkaz v zátvorke „ (viď kap. V) sa ruší a odsek sa dopĺňa sa nasledovným textom:
Tento dodatok č.2 bol prerokovaný na pedagogickej rade dňa 11. 09. 2024 a nadobúda platnosť dňom 12. 09. 2024.
V Liptovskom Mikuláš, dňa11. 09. 2024
Mgr. Vlasta Kovačicová
riaditeľka školy
Dodatok č. 1
ku školskému poriadku platnému od 5. 9. 2017
Dištančná forma vzdelávania
Čl. 1
Predmet dodatku
Dodatok k školskému poriadku pojednáva o povinnostiach ZŠ – pedagogických zamestnancov, zákonných zástupcov a žiakov v prípade prechodu školy/triedy/žiaka na dištančnú formu vzdelávania rozhodnutím MŠVVaŠ SR, ÚVZ SR, RÚVZ – LM.
Čl. 2
Povinnosti školy
Škola:
1. Stanový podmienky pre úpravu rozvrhu hodín počas dištančného vzdelávania, ako je počet hodín denne pre jednotlivé ročníky v súlade s usmernením pre dištančné vzdelávanie, čas dištančného vzdelávania, počet online hodín jednotlivých predmetoch, predmety v ktorých sa zadávajú úlohy, striedanie hodín, aby každá hodina bola v časovom úseku riešená aj ako online hodina.
2. Umožní pedagogickým zamestnancom podľa možností prácu z domu (home office) v zmysle zákonníka práce.
3. Riaditeľstvo školy informuje rodičov žiakov obvyklým spôsobom zákonných zástupcov o prechode na dištančnú formu vzdelávania.
4. Triedni učitelia informujú zákonných zástupcov obvyklým spôsobom o úprave rozvrhu hodín počas dištančného vzdelávania.
5. Zabezpečí pre zamestnancov vhodné pracovné podmienky a technické vybavenie.
Čl. 3
Povinnosti zákonného zástupcu
Vzhľadom k tomu, že prechod vyučovania na dištančnú formu nie je prerušenie vyučovania, ale mení sa len forma vzdelávania, platia pre zákonného zástupcu povinnosti vyplývajúce z bežného plnenia povinnej školskej dochádzky so všetkými dôsledkami.
Zákonný zástupca je povinný:
1. zabezpečiť pravidelnú účasť žiaka na vyučovacom procese podľa zverejneného upraveného rozvrhu hodín.
2. Zabezpečiť technické prostriedky pre účasť na dištančnom vzdelávaní žiaka, jeho video a audio pripojenie ( kamera, slúchadlá, mikrofón).
3. Zabezpečiť minimalizovanie rušivých faktorov v domácnosti počas prebiehajúceho vyučovania.
4. Snažiť sa zabezpečiť podmienky na optimálny výkon žiaka počas prebiehajúcej hodiny – plnenie si povinností a úloh, pozornosť na hodine.
5. Ospravedlniť vopred triednemu učiteľovi neúčasť žiaka na vyučovaní, prípadne bezodkladne, ak sa o neúčasti dozvedel o už ukončenej hodine. Ak tak zákonný zástupca neurobí, bude neúčasť žiaka evidovaná ako neospravedlnená hodina so všetkými dôsledkami vyplývajúcimi z platného školského poriadku.
6. Pokiaľ technické prostriedky (žiaka nefunkčnosť kamery, slabý internet, ...) neumožňujú jeho účasť na online hodine, oznámi túto skutočnosť bezodkladne zákonný zástupca triednemu učiteľovi/učiteľke a následne s triednym učiteľom /učiteľkou dohodne náhradnú formu vzdelávania prostredníctvom doručovania podporných materiálov žiakovi. Materiály na vypracovanie si vyzdvihne priamo v škole žiak alebo jeho zákonný zástupca alebo dohodne iný spôsob doručovania (poštou, mailom a pod.) a zároveň sa dohodne aj spôsob doručovania vypracovaných úloh do školy.
7. Pokiaľ to epidemiologická situácia dovolí, škola môže pre žiakov, ktorých technické podmienky neumožňujú vzdelávať sa online, umožniť vzdelávanie v menších skupinách , o čom zákonného zástupcu informuje triedny učiteľ/učiteľka. Účasť na tomto vzdelávaní je povinná.
8. Pasívny prístup žiaka k vzdelávaniu jednotlivých predmetov môže viesť k zhoršenej známke zo správania , prípadne nutnosti vykonania komisionálnej skúšky.
Čl. 4
Povinnosti žiaka
Žiak je povinný:
1. Zúčastňovať sa pravidelne vyučovania podľa upraveného rozvrhu počas dištančného vzdelávania.
2. Prihlasovať sa pod vlastným kontom a vlastným menom a priezviskom.
3. Aktívne plniť úlohy uložené vyučujúcimi jednotlivých predmetov.
4. Počas priebehu hodiny je vždy pripojený online s aktívnou kamerou (bez vyzvania).
5. Počas hodiny sedieť za stolíkom pri používanom technickom zariadení , mať pripravené pomôcky ako na riadnom vyučovaní prezenčnou formou.
6. S vyučujúcim komunikovať na vyzvanie, kedy si zapne mikrofón.
7. Vypracovať zadané úlohy a v stanovenom termíne doručiť vyučujúcemu.
8. Pri doručovaní vypracovaných úloh využívať informačný systém EduPage.
9. Počas hodiny nejesť, nechatovať, nevyrušovať ostatných žiakov činnosťami nasúvisiacimi s vyučovacím procesom.
10.Ak žiak narúša hodinu, nereaguje na upozornenia vyučujúceho, má vyučujúci právo žiaka z hodiny vylúčiť a evidovať ho ako neprítomného na hodine, obdobne sa žiak eviduje ako neprítomný, ak nemá počas hodiny zapnutú kameru. O danom prerušení informuje vyučujúci zákonného zástupcu, triedneho učiteľa/učiteľku prostredníctvom zápisu poznámky v EduPage.
11.Ak žiak neabsolvuje v týždni viac ako 50% online hodín zo subjektívnych príčin (zaspatie, neochota pripojiť sa aj keď má technické podmienky), triedny učiteľ ho preradí na inú formu dištančného vzdelávania - pomocou podporných materiálov, ktoré si môže sám žiak vyzdvihnúť v škole s inštruktážou na vypracovanie a doručovanie vypracovaných materiálov do školy osobne v dohodnutom termíne.
12. Žiakovi je zakázané vyhotovovať z prebiehajúcej hodiny audio alebo videozáznam a tento šíriť akýmkoľvek spôsobom.
13. Porušovanie Čl. 4 daného dodatku č.1 k školskému poriadku sa posudzuje v zmysle výchovných opatrení školského poriadku a Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základných škôl.
Čl. 5
Záverečné ustanovenia
Dodatok č.1 k školskému poriadku nadobúda platnosť dňa 30. 09. 2021
Pedagogická rada prerokovala dodatok č.1 dňa 29. 09. 2021a schválila uznesením 5/2021
V Liptovskom Mikuláši dňa 29. 09. 2021 Mgr. Vlasta Kovačicová
______________________________________________________________________________________________
Dodatok č. 1
k Školskému poriadku platnému od 14. 09. 2023
Školský poriadok sa dopĺňa:
1) V článku II. Zásady správania žiakov, časť C Správanie sa žiakov na vyučovaní bodom č. 17:
Počas pobytu v škole nie je dovolené žuť žuvačky a lepiť ich na lavice a iný školský nábytok.
Tento dodatok č.1 bol prerokovaný na pedagogickej rade dňa 12. 04. 2023 a nadobúda platnosť dňom 12. 04. 2023.
V Liptovskom Mikuláš, dňa 12. 04. 2023 Mgr. Vlasta Kovačicová
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |