Základná škola Márie Rázusovej – Martákovej
Nábrežie 4.apríla 1936/23
Liptovský Mikuláš 031 01
Dodatok č. 1
k Školskému poriadku platnému od 14. 09. 2022
Školský poriadok sa dopĺňa:
1) V článku II. Zásady správania žiakov, časť C Správanie sa žiakov na vyučovaní bodom č. 17:
Počas pobytu v škole nie je dovolené žuť žuvačky a lepiť ich na lavice a iný školský nábytok.
Tento dodatok č.1 bol prerokovaný na pedagogickej rade dňa 12. 04. 2023 a nadobúda platnosť dňom 12. 04. 2023.
Mgr. Vlasta Kovačicová
riaditeľka školy
______________________________________________________________________________________________
Dodatok č. 2
k Školskému poriadku platnému od 14. 09. 2022
Školský poriadok sa dopĺňa:
A. Organizácia školského roku sa dopĺňa vetou nasledovne:
Školský rok sa začína 1. septembra.
Sa dopĺňa bodom č. 8:
Ak majú žiaci vyučovanie mimo svojej kmeňovej triedy (telocvičňa, odborná učebňa, jazykové laboratórium, iná trieda, školský areál a pod.) sú povinní zanechať triedu čistú po každom jej opustení počas dňa. Sú povinní odložiť si svoje školské potreby, všetky osobné veci vrátane desiaty a jej zvyškov do tašky a tašku odložiť na miesto určené triednym učiteľom.
Týždenníci sú zodpovední za čistú tabuľu a priestor triedy.
Školská psychologička
- zabezpečuje jednorazovú alebo pravidelnú individuálnu či skupinovú psychologickú intervenciu v podmienkach školy
- realizuje orientačnú diagnostiku, monitoruje vývinové riziká u žiakov
- uskutočňuje konzultačnú činnosť
- poskytuje poradenstvo žiakom, rodičom, pedagogickým zamestnancom
- realizuje adaptačné aktivity v triedach
- realizuje preventívne činnosti/programy
4.) V Kapitole XV. Základné práva a povinnosti rodičov a verejnosti školskej komunity
„Rodič má právo: sa pojem „integrovanie“ nahrádza slovným spojením - „ na poskytovanie podporných opatrení pre svoje dieťaťa“
Rodič je povinný: odkaz v zátvorke „ (viď kap. V) sa ruší a odsek sa dopĺňa sa nasledovným textom:
Tento dodatok č.2 bol prerokovaný na pedagogickej rade dňa 11. 09. 2024 a nadobúda platnosť dňom 12. 09. 2024.
Mgr. Vlasta Kovačicová
riaditeľka školy
______________________________________________________________________________________________
Dodatok č. 3
k Školskému poriadku platnému od 14. 09. 2022
Školský poriadok sa dopĺňa:
B. Práva a povinnosti žiakov
Časť č. 3. Žiakovi nie je dovolené, bod g.):
V prípade porušenia pravidla o používaní mobilného telefónu a obdobných osobných zariadení, bude žiakovi mobilný telefón či iné podobné zariadenie dočasne odobraté pedagogickým zamestnancom, odložené v trezore školy a po skončení vyučovania mu bude vrátené. Pedagogický zamestnanec, ktorý žiakovi odobral mobilný telefón, či iné podobné zariadenie, je povinný túto skutočnosť oznámiť triednemu učiteľovi a zároveň informovať zákonného zástupcu o porušení školského poriadku žiakom.
Zákaz sa nevzťahuje na žiakov so zdravotným znevýhodnením používajúcich komunikačný prostriedok na účely súvisiace so zdravotným znevýhodnením. Žiaci a pedagogickí zamestnanci musia byť informovaní, ktorí žiaci z uvedených dôvodov majú povolené toto pravidlo nedodržiavať a z akých dôvodov.
D Výchovné opatrenia
Časť č. 3. Opatrenia na posilnenie disciplíny, sa text dopĺňa :
Podľa závažnosti dôvodov použitia mobilného telefónu a obdobných osobných zariadení počas vyučovania bude žiakovi udelené výchovné opatrenie.
Pri opakovanom porušení tohto pravidla a závažností dôvodov, môže byť žiakovi udelená znížená známka zo správania.
Tento dodatok č.3 bol prerokovaný na pedagogickej rade dňa 22. 01. 2025 a nadobúda platnosť dňom 23. 01. 2025.
Mgr. Vlasta Kovačicová
riaditeľka školy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodatok č. 4
k školskému poriadku
ŠTANDARDY DORŽIAVANIA ZÁKAZU SEGREGÁCIE
VO VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ
Článok 1
Všeobecná časť
Pri dodržiavaní zákazu segregácie vo výchove a vzdelávaní škola a školské zariadenie postupuje podľa Štandardov dodržiavania zákazu segregácie vo výchove a vzdelávaní (ďalej len „Štandardy“), ktoré vydáva MŠVVaM SR a ich znenie je súčasťou dodatku školského poriadku.
Štandardy sú základné pravidlá, princípy a postupy predchádzania a eliminácie segregácie vo výchove a vzdelávaní. Ich uplatňovanie prispieva k dodržiavaniu princípov výchovy a vzdelávania podľa školského zákona v školách a školských zariadeniach. Vychádzajú z ustanovení Dohovoru o právach dieťaťa:
Článok 2 ods. 1: Zabezpečiť práva ustanovené týmto Dohovorom každému dieťaťu nachádzajúcemu sa pod ich jurisdikciou bez akejkoľvek diskriminácie podľa rasy, farby pleti, pohlavia, jazyka, náboženstva, politického alebo iného zmýšľania, národnostného, etnického alebo sociálneho pôvodu, majetku, telesnej alebo duševnej nespôsobilosti, rodu a iného postavenia dieťaťa alebo jeho rodičov alebo zákonných zástupcov.
Článok 2 ods. 2: Urobiť potrebné opatrenia na to, aby bolo dieťa chránené pred všetkými formami diskriminácie alebo trestania, ktoré vyplývajú z postavenia, činnosti, vyjadrených názorov alebo presvedčenia jeho rodičov, zákonných zástupcov alebo členov rodiny.
Článok 3 ods. 1: Záujem dieťaťa musí byť prvoradým hľadiskom pri akejkoľvek činnosti týkajúcej sa detí, nech už uskutočňovanej verejnými alebo súkromnými zariadeniami sociálnej starostlivosti, súdmi, správnymi alebo zákonodarnými orgánmi.
Článok 29 ods. 1: Výchova a vzdelávanie dieťaťa má smerovať k:
Segregáciu vo výchove a vzdelávaní definuje školský zákon nasledovne: „konanie alebo opomenutie konania, ktoré je v rozpore so zásadou rovnakého zaobchádzania podľa osobitného predpisu a v dôsledku ktorého dochádza alebo by mohlo dôjsť k priestorovému, organizačnému alebo sociálnemu vylúčeniu skupiny detí a žiakov alebo účastníkov výchovy a vzdelávania alebo k ich oddelenému vzdelávaniu okrem vzdelávania poskytovaného v súlade s medzinárodnou zmluvou, ktorou je Slovenská republika viazaná pri uplatňovaní práv národnostných menšín na výchovu a vzdelanie v jazyku príslušnej národnostnej menšiny a pri vytváraní podmienok na vzdelávanie detí so zdravotným znevýhodnením alebo nadaním a žiakov so zdravotným znevýhodnením alebo s nadaním so zohľadnením ich vôle a záujmov a vôle a záujmov ich zákonných zástupcov, ak je účasť na takom vzdelávaní voliteľná a zodpovedá úprave podmienok výchovy a vzdelávania podľa tohto zákona, osobitne pre výchovu a vzdelávanie na rovnakom stupni vzdelania.“
Štandardy dodržiavania zákazu segregácie vo výchove a vzdelávaní sa týkajú všetkých oblastí, ktoré upravuje školský poriadok podľa školského zákona (Zákon č. 245/2008 Z. z., § 153 ods. 1):
Článok 2
Štandardy dodržiavania zákazu segregácie vo výchove a vzdelávaní
Štandardy postojov a hodnôt
Základným predpokladom pre úspešné zavedenie štandardov, ktoré zabezpečia proces prevencie, či odstraňovania segregácie vo výchove a vzdelávaní je zásadný posun v oblasti postojového a hodnotového nastavenia, kultivácie verejného diskurzu a medziľudských vzťahov všetkých aktérov vzdelávania, ktorí prichádzajú na pôde škôl do kontaktu so žiakmi.
Spoločnosť 21. storočia potrebuje občanov, ktorí majú také hodnoty, postoje, schopnosti, poznanie a kritické myslenie, aby mohli fungovať ako demokratickí a interkultúrne kompetentní občania. Postojové a hodnotové štandardy sú definované na základe kľúčových ukazovateľov (deskriptorov), ktoré boli vytvorené Radou Európy v dokumente Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru. Deskriptory sú popisy a vysvetlenia týkajúce sa konkrétneho žiadúceho správania všetkých aktérov vo vzdelávaní:
pri príprave a realizovaní aktivít výchovno-vzdelávacieho procesu.
Štandardy vyplývajúce z definície segregácie vo výchove a vzdelávaní:
a) Štandardy priestorovej desegregácie:
b) Štandardy organizačnej desegregácie:
c) Štandardy sociálnej desegregácie
Článok 3
Záverečné ustanovenie
Prerokované v pedagogickej rade dňa: 22.1.2025. Tento dodatok je platný v plnom rozsahu od 23. januára 2025.
Mgr. Vlasta Kovačicová
riaditeľka školy
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |