Základná škola Márie Rázusovej – Martákovej
Nábrežie 4.apríla 1936/23
Liptovský Mikuláš 031 01
V našej škole sme sa rozhodli ísť cestou budovania inkluzívnej kultúry. Snažíme sa postupne vytvárať inkluzívne prostredie, v ktorom je každý vítaný a prijímaný so svojou jedinečnosťou, tak aby mohol optimálne rozvíjať svoj potenciál.
Túto úlohu v spolupráci s pedagogickými zamestnancami školy zabezpečuje školský podporný tím (ŠPT). Jeho úlohou je spoluvytvárať bezpečné prostredie založené na rešpekte, prijatí, porozumení a istote, aby sa „životom“ v našej škole niesla spolupracujúca a priateľská atmosféra.
Náš školský podporný tím tvoria školské špeciálne pedagogičky, výchovný a kariérový poradca a koordinátor prevencie. Členovia školského podporného tímu spolupracujú a poskytujú podporu žiakom, učiteľom, rodičom, pedagogickým zamestnancom i vedeniu školy.
Školský podporný tím pracuje v zložení:
Mgr. Zuzana Lehotská – školský špeciálny pedagóg
Mgr. Katarína Erhardtová – školský špeciálny pedagóg
Mgr. Ján Poljak – výchovný a kariérový poradca, koordinátor prevencie.
Členovia školského podporného tímu fungujú v bežných činnostiach samostatne a vykonávajú činnosti, ktoré majú v náplni práce. Podporný tím sa pravidelne stretáva a spoločne rieši aktuálne problémy, požiadavky a potreby zo strany vedenia školy, učiteľov, rodičov, žiakov.
Školské špeciálne pedagogičky:
Výchovný a kariérový poradca:
Koordinátor prevencie:
Školský podporný tím (ŠPT) predstavuje funkčné prepojenie medzi 1. a 2. stupňom podpornej úrovne na úrovni školy a v prípade potreby zabezpečuje aj prepojenie so zariadeniami poradenstva prevencie na 3., 4. a 5. stupni podpornej úrovne.
PODPORNOU ÚROVŇOU 1. STUPŇA rozumieme univerzálnu preventívno-výchovnú činnosť, ktorá sa poskytuje všetkým žiakom ako súčasť výchovno-vzdelávacej činnosti. Cieľom je zabezpečiť optimálne podmienky pre sociálno-emocionálny, kognitívny a osobnostný rozvoj žiaka. Prostredníctvom úpravy obsahu, foriem a metód sa univerzálne preventívne aktivity a princípy implementujú do výchovy a vzdelávania, pričom sa zameriavajú na budovanie pozitívnej klímy a zdravých vzťahov v triede, nenásilnej vzájomnej komunikácie pocitov a potrieb, riešenie žiackych konfliktov, sledovanie pokroku žiakov, udržiavanie motivácie, rozvoj prosociálneho správania a empatie, kongruencie, kariérového poradenstva. Realizuje ju v triede každý pedagogický zamestnanec aktívnou spoluprácou so školským podporným tímom školy, v kooperácií so zákonným zástupcom žiaka.
Triedny učiteľ je kľúčovým pilierom 1. stupňa podpornej úrovne. Počas výchovno-vzdelávacej činnosti primárne zodpovedá za koordináciu činností na podporu budovania pozitívnej klímy triedy, riešenie žiackych konfliktov, vytváranie zdravých vzťahov, identifikáciu potrieb, prekážok a rizík, tiež hľadanie zdrojov na ich riešenie.
PODPORNÁ ÚROVEŇ 2. STUPŇA je poskytovaná v školskom prostredí žiaka. Podpora žiaka prebieha počas jeho výchovno-vzdelávacej činnosti v triede i mimo triedy, resp. po vyučovaní. Zabezpečujú ju členovia ŠPT v spolupráci s pedagogickými zamestnancami školy, či zamestnancami zariadení poradenstva a prevencie.
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |