Základná škola Márie Rázusovej – Martákovej
Nábrežie 4.apríla 1936/23
Liptovský Mikuláš 031 01
Keď sa povie pojem učenie alebo vzdelávanie, mnohým sa vynorí v hlave škola, učiteľ, vyučovací proces. Pre niekoho môže byť angličtina náročná a učiteľ má ťažkú úlohu ako u takéhoto žiaka prebudiť o jazyk prirodzený záujem. Čo sa stane, ak si rolu učiteľa vyskúšajú samotní žiaci?
Dňa 13. decembra si úlohu učiteliek anglického jazyka vyskúšali žiačky 7.A triedy (Daniela Javornická, Nikola Lukášiková, Natália Palenčárová a Eva Kučerová) a žiačky 9.B triedy (Adela Dobáková, Nina Urbanovičová a Tamara Mravcová), ktoré si pod vedením pani učiteliek Janky Jurkovičovej a Katky Balvoňovej pripravili rovesnícke vzdelávanie pre žiakov 4.C triedy.
V čom bola táto hodina iná? Čo ňou žiaci získali? „Koncept rovesnícke vzdelávania je zaujímavý hlavne tým, že podporuje spoluprácu osôb, komunikáciu a žiaci získavajú nové kompetencie v oblasti jazyka a vzťahov“. Žiaci 4.C dostali možnosť vyskúšať si niečo nové, zaujímavé, získali pohľad, na akú úroveň je možné sa počas len niekoľkých rokov v angličtine dostať. Žiaci sa počas tejto hodiny naučili niečo nové, zopakovali si niečo, čo sa im z pamäte začalo vytrácať a to všetko formou, ktorá ich bavila a zaujala. A hoci sa zo začiatku niektorí žiaci hanbili, iní boli voči svojím „novým pani učiteľkám“ až príliš sebaistí my veríme, že žiakom 4. ročníkov sa na druhom stupni bude veľmi páčiť, lebo máme pre nich pripravené ešte nejaké zaujímavé aktivity a hodiny.
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |